środa, 13 czerwca 2012

Różne oblicza macierzyństwa - w książkach

A, taka lista beletrystyki tematycznej :) 
  • Notatki przyszłej matki - Risa Green. Lekka, przyjemna książka, napisana całkiem niezłym językiem. Nie głupio-słodka, i w sumie wiele trudnych czy zabawnych momentów ciężarnej kobiety porusza.
  • Opowieści z kołyski - również Risa Green, kontynuacja powyższej. To stamtąd jest bardzo ładne określenie super-hiper mam: mamunistki :D
  • Dziennik ciężarowca - Tomasz Kwaśniewski. Zapiski ojca z przebiegu ciąży, i tu ogólnie wrażenia pozytywne, choć momentami nieco mnie autor drażni swoją postawą. Jako ciekawostka - najpierw był blog: DZIENNIK CIĘŻAROWCA
  • Dziennik taty - autor j.w., kontynuacja. Tym razem nie pamiętnik, ale zbiór (alfabetyczny) felietonów związanych z dzieckiem. Przemyślenia autora, w większości oparte na doświadczeniu. Ładne, chociaż - jak wyżej. 
  • Mamzille - Jill Kargman. Mamy na Manhattanie. Obraz matki, która trafiłą do snobistycznego, bogatego świata mam. Brrr, koszmar, takie życie ;) ale książka fajnie napisana, chociaż - warto pamiętać, że wiele rzeczy w niej podanych ma się nijak do polskich realiów.
  • Niania w Nowym Jorku - Nicola Kraus, Emma McLaughlin. Tytuł sam za siebie mówi, czytałam z zaciekawieniem o tyle, że tez przedstawia całkowicie inny od polskiego świat. inne problemy, inne normy, inne obyczaje. Przyjemna rzecz.
  • Niania w Londynie - Melissa Nathan. Podobna do powyższej, chociaż trochę inne traktowanie tytułowej niani, bardziej... jak popychadło, bardzo bogata matka której odbiło, niemająca czasu dla synka, za to uważającej się za pępek świata. Czyta się dobrze, chociaż w sumie smutna opowieść.
  • Jędrne kaktusy - Wawrzyniec Prusky. Blog przeniesiony na karty książki, i tylko żałuję, że nie wszystkie posty :)) Lubię Prusky'ego bardzo, ma ironiczne spojrzenie na świat, ale pisze z jajem i ładnie o tych swoich rodzinnych zmaganiach.
  • Ballada o chaosiku - jak wyżej, kontynuacja. Tym razem próćz Dziedzica poznajemy również Potomkę.

3 komentarze:

  1. Ciekawa lista książek może się skuszę na coś;) Ja wczoraj wybrałam się do biblioteki po coś do poczytania do poduszki. Wyszłam z 6 książkami z czego 4 są poświęcone dziecku;) Zabawy, rozwój, wychowanie, porady rozmaite...A miałam coś TYLKO DLA SIEBIE wypożyczyć;)

    OdpowiedzUsuń