wtorek, 11 października 2011

Domowe zabawki I

Moja prawie 17 miesięczna córa uwielbia wszelkie działania, które wymagają sprawności paluszków, manipulowania, dłubania, chwytania drobnych przedmiotów i tak dalej. Dla kontrastu uwielbia też piłki, im większa, tym lepiej, ale nie o tym chciałam.
Niespecjalnie interesuje się tradycyjną piramidką z kółek do nakładania, bo mamy egzemplarz wprawdzie bardzo trwały, ale kółka trudno wchodzą i równie źle je się ściąga, nawet mnie to drażni. Mamy więc zabawkę polegającą na tej samej zasadzie, ale zrobioną z modelinowych kółek i sztywnej rurki, rozciągającej but. Zdjęcie jakości paskudnej, ponieważ największa radość z zabawy jest wówczas, gdy rurkę trzymam ja, no ale wówczas odpadało robienie fotek:



Kółek ulepiłam 18, z resztek modeliny fimo, więc mają ograniczone kolory, ale nie w tym rzecz. Pierwotnie służyły do czegoś innego - wymyśliłam, że świetnie będzie się je wrzucać do pudełka po lodach, przez wycięty otwór:


Kółka są trwałe, robiłam kulkę, spłaszczałam słoiczkiem, rurką od długopisu grubego robiłam w środku otwór i piekłam (110 st. C, 30 minut). Kolejnym etapem zabawy będzie nawlekanie ich na sznurek, ale to za jakiś czas, na razie sznurek nie został opanowany :) 

Co zabawy ćwiczą? Na pewno sprawność palców, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, utrwalają pojęcie "koło", "kółko". 

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł :-) Na pewno "pożyczę do zabaw z moim 16 miesięcznym synkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne. My do tej pory wrzucaliśmy takie figury wycięte z tektury. Ale mało trwałe są, zwłaszcza że synek je żuje. :)
    Muszę zrobić coś w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na ile to jest zabawa u Was? U nas słomki działały nawet kwadrans, a modelinowe krążki góra trzy minuty.
    I nawet wiem dlaczego. Słomkę wkłada się jakkolwiek, krążek do podłużnego kanalika wchodzi tylko w jedną stronę. Danio jakoś nie kuma, że poprzecznie nie wejdzie. I jest wnerw. Oczywiście pomaga odwrócenie pudełka, ale za moment dziecko wstaje po krążek, który gdzieś uciekł i znowu próbuje włożyć go w pudło bokiem. I histeria. Zostawiłam go przy tej zabawie z ojcem któregoś dnia. Wracam do pokoju a pudełko rozebrane na kawałki. :) Cierpliwość się skończyła. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. click to find out more replica ysl bags pop over to these guys buy replica bags i thought about this louis vuitton replica

    OdpowiedzUsuń
  5. replica bags in pakistan replica hermes handbags j6r45o0t07 replica bags uk replica bags us replica gucci z7i17h6k64 replica bags paypal accepted replica bags us Learn More Here q3a42l3v71 replica bags gucci

    OdpowiedzUsuń
  6. useful source j2y97l1x46 high quality replica bags best replica ysl bags replica bags uk gucci replica handbags r4q91g8p88 replica bags online shopping important link z4r03z0q50 replica wallets zeal replica bags

    OdpowiedzUsuń